Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού
Προγράμματος ERASMUS+/ΚΑ 1- Μαθησιακή
Κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης είχα τη δυνατότητα να υλοποιήσω
μία δραστηριότητα επιτόπιας παρακολούθησης/παρατήρησης εργασίας (job
shadowing) στο σχολείο (Värgårdsskolan4-6 Kinda kommun στη Σουηδία).
Τα «Μαθηματικά της Φύσης
και της Ζωής» βρήκαν πραγματικά εφαρμογή στη δραστηριότητα της κ. Μαρίας, της δασκάλας
της Ε΄τάξης. Τις τελευταίες εβδομάδες εργαζόταν με την τάξη της στο εξής project.
Ανέθεσε στους μαθητές της να προετοιμάσουν θεωρητικά ένα γεύμα για 4 άτομα. Τα
παιδιά έπρεπε να καταγράψουν τα υλικά που χρειάζονταν για το φαγητό που θα ετοίμαζαν,
τις τιμές που νόμιζαν ότι θα κόστιζαν και να έκαναν ένα λογαριασμό του
συνολικού κόστους. Αφού τα έκαναν όλα αυτά, επισκεφτήκαμε ένα κοντινό σούπερ
μάρκετ και έπρεπε οι μαθητές να γράψουν τις τιμές των υλικών που είχαν γράψει.
Γυρίσαμε πίσω στο σχολείο και λογάριασαν το συνολικό κόστος με τις τιμές των
προϊόντων και να το συγκρίνουν με την αρχική τους εκτίμηση. Μαντέψτε αν το
πραγματικό κόστος απείχε αρκετά από τον αρχικό υπολογισμό τους και τι
αποκόμισαν τελικά από μία ακόμη βιωματική δραστηριότητα.
Θα ήθελα να αναφέρω ότι
κατά την διαδρομή από το σχολείο στο σούπερ μάρκετ έπρεπε να κάνουμε μία
επιπλέον διαδρομή πεντακοσίων μέτρων για να περάσουμε στον απέναντι δρόμο από τις
διαβάσεις. Ένα από τα πράγματα που μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση στη Σουηδία
ήταν η κυκλοφοριακή αγωγή οδηγών και πεζών. Έβλεπα στις 06:00 η ώρα το πρωί
περαστικούς στη διάβαση να περιμένουν να ανάψει πράσινο ενώ δεν περνούσε κανένα
αυτοκίνητο. Βέβαια κάθε φανάρι είχε κουμπιά για τους πεζούς ώστε να ανάβει πράσινο
σε πολύ σύντομο χρόνο. Εγώ, επηρεασμένη
από την Ελλάδα, περίμενα στις διαβάσεις να περάσουν τα οχήματα ενώ μια μέρα σε
έναν κυκλικό κόμβο και μόνο που με είδε ένας οδηγός με ένα τεράστιο φορτηγό κοκάλωσε
το όχημά του για να περάσω. Γενικά υπήρχε μία τάξη και μία ηρεμία στους δρόμους
αξιολάτρευτη.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου