Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2017

Έκθεση Δραστηριοτήτων Σουηδία




Έκθεση δραστηριοτήτων της εκπαιδευτικού Παρασκευοπούλου Γεωργίας για την επιτόπια παρακολούθηση εργασίας στο Δημοτικό Σχολείο  Värgårdsskolan 4-6 Kinda στη Σουηδία

Εκπαιδευτική μετακίνηση στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS + KA1, Μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης, με αριθμό σύμβασης: 2016-1- EL01-KA101-023055 

Διάρκεια επιτόπιας παρακολούθησης: 17/9/2017 έως 23/09/2017
Γλώσσα επικοινωνίας- συνεργασίας : Αγγλικά
Εκπαιδευτικός 7/θ Δημοτικού Σχολείου Διομήδειας :Παρασκευοπούλου Γεωργία ( Π.Ε.70)
Διευθυντής συνεργαζόμενου σχολείου, Värgårdsskolan 4-6 Kinda στη Σουηδία είναι ο κύριος Henrik Johansson

ΣΤΟΧΟΙ:

1)Η επιτόπια παρακολούθηση εργασίας θα δώσει τη δυνατότητα να εμπνευστούμε από τις καθημερινές πρακτικές μάθησης . Η σχολική πραγματικότητα στο συγκεκριμένο σχολείο της Σουηδίας  αποτελεί μία διαφορετική πραγματικότητα  από τη δική μας στην Ελλάδα. Η επιτόπια παρακολούθηση είναι η κατάλληλη ευκαιρία για να υιοθετηθούν καινούριες  εκπαιδευτικές πρακτικές  στην ελληνική εκπαιδευτική  καθημερινότητα.

2) Επιπλέον η επίσκεψη έχει στόχο την καλύτερη συνεργασία των δύο σχολείων στα ευρύτερα πλαίσια μιας ευρωπαϊκής συνεργασίας  με αφορμή το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ERASMUS+.  Οι επαφές  και η συνεργασία των εκπαιδευτικών των δύο σχολείων  θα δώσει  ευκαιρίες επικοινωνίας και ουσιαστικής ανταλλαγής εκπαιδευτικών πρακτικών στην καθημερινή σχολική ζωή.  

3) Η γνωριμία των μαθητών του σχολείου Värgårdsskolan 4-6 Kinda, στη Σουηδία με την Ελλάδα  και την ιστορία της μέσα από εκπαιδευτικές πρακτικές και μεθόδους. 


Κυριακή, 17/09/2017

Το πρωί συναντήθηκα με τον Διευθυντή, τον κ. Henrik Johansson,  οποίος με περίμενε με αγωνία, γιατί ήταν καινούριος στα ηνία του σχολείου μιας και η θητεία του δεν ξεπερνούσε τους λίγους μήνες και αφετέρου γιατί ήταν η πρώτη φορά που το σχολείο του συμμετείχε σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Συστηθήκαμε και συζητήσαμε για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+ και για τα εκπαιδευτικά συστήματα των δύο χωρών. Στη συνέχεια με ξενάγησε σε διάφορα μέρη, όπως τη βιβλιοθήκη της πόλης του Linkoping, το Gamla museum και το  Trädgårdsföreningen / The Garden Society, ένα καταπράσινο πάρκο στο κέντρο της πόλης το οποίο περιλαμβάνει ένα φυτώριο, ένα τροπικό σπίτι  και χώρο για παιδιά. Μου εξήγησε ότι το σχολείο του εξορμεί συχνά σε αυτούς τους προορισμούς.
 
Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου 2017 από 08:30 έως 13:40

Την πρώτη μέρα με περίμενε ο κ. Henrik στο σχολείο και αφού με καλωσόρισε στο χώρο του με ξενάγησε  στο  σχολείο και με οδήγησε στο γραφείο των εκπαιδευτικών. Στην επίσημη πρόσκληση που μου είχε απευθύνει είχε ορίσει δύο δασκάλους ως υπεύθυνους για την εκεί παραμονή μου και έτσι την πρώτη μέρα ακολούθησα το πρόγραμμα της εκπαιδευτικού Maria Samuelsson και το 5C τμήμα. Στο τέλος της ημέρας οι περίπου 10 εκπαιδευτικοί και βοηθοί που διδάσκουν στην Ε΄ τάξη συγκεντρώθηκαν σε ένα χώρο, όπως κάνουν κάθε εβδομάδα για να συζητήσουν τα της ημέρας και να σχεδιάσουν τις μελλοντικές τους δράσεις. Το ίδιο γίνεται με τους εκπαιδευτικούς κάθε τάξης και μία φορά το μήνα συγκεντρώνονται όλοι, παρουσία του διευθυντή.



Τρίτη, 19 Σεπτεμβρίου 2017 από 08:30 έως 15:20

Σήμερα ακολούθησα τον άλλον υπεύθυνο για την επιτόπια παρακολούθηση εκπαιδευτικό, κ. Hakan Wass στην ΣΤ΄ τάξη. Κατά την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος γίνεται ιδιαίτερη μνεία στο ημερήσιο πρόγραμμα. Η ωριμότητα των παιδιών της ΣΤ΄τάξης ήταν εμφανής. Για αυτούς δε χτυπάει κουδούνι  πρέπει να γνωρίζουν τις ώρες των διαλειμμάτων και να βγαίνουν και να προσέρχονται  από μόνοι τους στην αίθουσα. Είναι ένας τρόπος να γίνουν αυτόνομοι, υπεύθυνοι και ανεξάρτητοι. Μία ώρα τον μήνα αφιερώνεται στην προετοιμασία για τις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιήσουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς με σκοπό τη συγκέντρωση χρημάτων για την εκδρομή που θα κάνουν. Επίσης, μία διδακτική ώρα την εβδομάδα πηγαίνουν για βόλτα στην παρακείμενη λίμνη για να ξεπιαστούν και να ηρεμήσουν, όπως χαρακτηριστικά μου είπε ο δάσκαλός τους.



Τετάρτη, 20 Σεπτεμβρίου 2017 από 08:30 έως 14:50

Σήμερα παρακολούθησα ένα άλλο τμήμα της Ε΄. Το ενδιαφέρον των μαθητών για την εκεί μου παρουσία ήταν έντονο και παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον τις προβολές για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, την Ελλάδα, τη Ξάνθη και το project που τρέχουμε τα τελευταία χρόνια για την υπαίθρια διαβίωση. Βρήκαν κοινά στοιχεία και με βομβάρδισαν με ερωτήσεις. Στο συγκεκριμένο τμήμα υπάρχουν αρκετοί αλλοδαποί μαθητές και το σχολείο έχει προσλάβει μία δασκάλα που τους παρέχει παράλληλη στήριξη, μεταφράζοντάς τους στα αραβικά αυτά που δεν μπορούν να καταλάβουν. Είναι πολύ σημαντικό να κατανοούν αυτά που γίνονται στην τάξη για να μπορούν να συμβαδίζουν, μου είπε ο διευθυντής.


Πέμπτη, 21 Σεπτεμβρίου 2017 από 08:30 έως 14:50
Η παρουσίαση της Ελλάδος έγινε και σήμερα σε ένα τμήμα της Δ΄ τάξης. Οι περισσότεροι μαθητές έχουν επισκεφτεί την Ελλάδα και γνώριζαν αρκετά από τα νησιά και την ιστορία μας. Η μέρα πέρασε ακολουθώντας τα παιδιά στις υπαίθριες δραστηριότητές τους. Η παρακολούθηση της βλάστησης στον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου ήταν η κύρια δραστηριότητα στο μάθημα της μελέτης. Ο διευθυντής είχε την καλοσύνη να με ξεναγήσει στο άλλο σχολείο του χωριού, όπου στεγαζόταν οι Α΄, Β΄και Γ΄ τάξη του Δημοτικού. Η φιλοσοφία όπως είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω ήταν παρόμοια. Ένα σχολείο στη φύση, χωρίς περίφραξη και με συχνές εξορμήσεις έξω από την τάξη.

Παρασκευή. 22 Σεπτεμβρίου 2017 από 08:30 έως 13:40
 Όπως και την πρώτη μέρα έτσι και σήμερα ακολούθησα το πρόγραμμα της Maria. Επισκεφτήκαμε την υπεραγορά του χωριού γιατί οι μαθητές έπρεπε να ετοιμάσουν θεωρητικά  ένα  γεύμα και έπρεπε να ενημερωθούν για τις τιμές των προϊόντων. Το μάθημα των Μαθηματικών έγινε κυριολεκτικά σε πραγματικές συνθήκες ζωής. Στη συνέχεια ακολούθησα την ΣΤ΄τάξη στο μάθημα της μαγειρικής, όπου εντυπωσιάστηκα με τον τρόπο διδασκαλίας αλλά και τον ηρεμία των παιδιών όταν μαγείρευαν, κάνοντας τα πάντα μόνοι τους.


Σάββατο, 23/09/2017

Η λύπη μου μεγάλη γιατί ένα ωραίο ταξίδι έφτανε στο τέλος του. Συναντηθήκαμε με τον διευθυντή και μερικούς εκπαιδευτικούς και μου ανταπέδωσαν μερικά αναμνηστικά δώρα. Προετοιμάσαμε όλα τα σχετικά με την κινητικότητα έγγραφα, συζητήσαμε για το όλο πρόγραμμα και κάναμε απολογισμό της κινητικότητας. Οι υποσχέσεις και από τις δύο πλευρές ήταν ότι η συνεργασία μας έπρεπε να συνεχιστεί.

ΤΡΟΠΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Υπήρξε ενημέρωση του συλλόγου διδασκόντων και παρουσίαση των δραστηριοτήτων της εκπαιδευτικού στο Värgårdsskolan 4-6 Kinda στη Σουηδία. Συζήτηση και αξιολόγηση της επιτόπιας παρακολούθησης. Προτάσεις από την εκπαιδευτικό για υιοθέτηση καλών πρακτικών του σουηδικού σχολείου στην καθημερινότητα του ελληνικού σχολείου.
Για περισσότερες πληροφορίες για τη λειτουργία του σχολείου, Värgårdsskolan 4-6 Kinda στη Σουηδία υπάρχουν στην ιστοσελίδα της σχολικής μας μονάδας στο μενού ERASMUS+, KA1 ,  Σουηδία
 



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Δημοτικό Σχολείο Διομήδειας Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template