Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+/ΚΑ 1- Μαθησιακή Κινητικότητα προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης είχα τη δυνατότητα να υλοποιήσω μία δραστηριότητα επιτόπιας παρακολούθησης/παρατήρησης εργασίας (job shadowing) στο σχολείο (Värgårdsskolan4-6 Kinda kommun στη Σουηδία).
Η
βιβλιοθήκη του σχολείου διέθετε περίπου 6.000 τίτλους βιβλίων και συνεργαζόταν
με τη δημοτική βιβλιοθήκη του χωριού. Είχε και δύο βιβλιοθηκονόμους.
Η
μία ήταν Βελγίδα, χρόνια μετανάστρια στη Σουηδία. Ήταν τόσο ευγενική που
μου μίλησε για την προσωπική της ζωή και τη σχέση της με τα βιβλία που δεν
μπορούσε να ζήσει χωρίς αυτά. Μου εξήγησε τον τρόπο λειτουργίας της βιβλιοθήκης
και με ένα τρόπο μαγικό ήταν σαν να έβλεπα την ταξινόμησή τους τελείως
διαφορετικά.
Ξέρω ότι
είναι δύσκολο να το περιγράψω αλλά μετά τη ξενάγησή της κατάλαβα ότι το
παραμικρό βιβλίο εκεί μέσα είχε τη θέση του περιμένοντας κάποιο μικρό αναγνώστη
να το πάρει στην αίθουσα διδασκαλίας ή στο σπίτι του. Τα βιβλία για τις μικρότερες τάξεις ήταν σε
χαμηλότερα ράφια, είχαν διαφορετικό χρωματισμό ανάλογα με τη δυσκολία τους,
είχαν βιβλία ειδικά για παιδιά μεταναστών που δυσκολεύονται με τη γλώσσα,
βιβλία τεχνολογίας που είναι και πολύ της μόδας, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε,
βιβλία με ειδική θεματική (ποδόσφαιρο, αθλήματα κ.τ.λ.) για τα αγόρια που είναι
λιγότερο καλοί αναγνώστες (και εκεί), τραπέζια με επιτραπέζια παιχνίδια, ήσυχες
γωνιές και αναπαυτικές πολυθρόνες για να χωθείς μέσα αγκαλιά με ένα βιβλίο.
Το
σχολικό συγκρότημα είχε συνολικά 500 περίπου μαθητές και όπως χαρακτηριστικά
ανέφερε ο Διευθυντής: « Στη Σουηδία τα σχολεία φιλοξενούν μεγάλο αριθμό μαθητών ώστε να είναι ανάλογη και η επένδυση του κράτους σε υλικοτεχνική υποδομή.»
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου