ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ
ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ |
||
ΣΧΟΛΕΙΟ |
ΔΗΜΟΤΙΚΟ
ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΙΟΜΗΔΕΙΑΣ |
ΣΧΟΛΙΚΟ
ΕΤΟΣ: 2022-2023 |
ΘΕΜΑΤΙΚΗ |
ΦΡΟΝΤΙΖΩ
ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ |
|
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ
|
Κλιματική
αλλαγή |
|
ΤΜΗΜΑ |
Ε΄
ΤΑΞΗ |
|
ΤΙΤΛΟΣ
|
«Γίνε πράκτορας του πλανήτη» |
|
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
ΣΤΟΧΕΥΣΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ |
Η κλιματική
αλλαγή παραμένει χωρίς αμφιβολία μια
από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα
σήμερα. Σκοπός του
προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση των παιδιών προς την απόκτηση περιβαλλοντικής
συνείδησης και πρακτικών ενός αειφόρου
τρόπου ζωής θέτοντας τις βάσεις για την ανάπτυξη περιβαλλοντικά εγγράμματων
πολιτών. |
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα |
Εργαστήριο |
Δραστηριότητες – (ενδεικτικές) |
·
Να διαχωρίσουν τις έννοιες «καιρός» και «κλίμα». ·
Να συνειδητοποιήσουν πως σχετίζεται ο καιρός και το κλίμα με τις ανθρώπινες δραστηριότητες. |
Τίτλος «Καιρός ή κλίμα;» |
·
Καταιγισμός ιδεών ·
Παρακολούθηση βίντεο σχετικά με τον καιρό και το κλίμα. ώστε να καταλάβουν τη διαφορά τους. ·
Γίνεται σύνδεση με το μάθημα της Γεωγραφίας κεφ. 16 -18 |
·
Να καταγράψουν τα καιρικά φαινόμενα και θερμοκρασίες ενός μήνα. ·
Να συγκρίνουν τα δεδομένα με άλλες χρονικές περιόδους. |
Τίτλος «Γίνομαι ένας μικρός μετεωρολόγος» |
·
Τα παιδιά καταγράφουν σε ένα χαρτί τις θερμοκρασίες και τα καιρικά φαινόμενα κάθε ημέρας για ένα μήνα κατά τις πρωινές, μεσημεριανές και βραδινές ώρες. ·
Επεξεργασία και ανάλυση των δεδομένων ·
Σύγκριση με αντίστοιχες περιόδους πριν από 10 χρόνια. ·
Έρευνα σχετικά με τις αλλαγές που έχουν προκύψει στο κλίμα της περιοχής τους. ·
Κατασκευή βροχόμετρου. |
·
Να γνωρίσουν ποια είναι τα αίτια που προκαλούν την αλλαγή του κλίματος. ·
Να διαχωρίσουν τις φυσικές από τις ανθρωπογενείς δραστηριότητες που συντελούν στην αλλαγή του κλίματος. ·
Να αξιολογήσουν ποιες από τις παραπάνω δραστηριότητες θεωρούνται πιο επιβλαβείς για το περιβάλλον |
Τίτλος «Το κλίμα αλλάζει;» |
Παρακολούθηση των παρακάτω βίντεο Το Κλίμα της Γης και η
Ανθρώπινη Δραστηριότητα - Climabiz - YouTube Αύξηση θερμοκρασίας της γης - Climabiz 2 - YouTube |
·
Να γνωρίσουν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και τη λειτουργία του στη διατήρηση της σταθερότητας της θερμοκρασίας του πλανήτη. ·
Να διαχωρίσουν το «φυσικό» φαινόμενο του θερμοκηπίου από αυτό που προκαλείται από τις ανθρώπινες δραστηριότητες. ·
Να κατανοήσουν τη συνεισφορά του στην αλλαγή του κλίματος. ·
Να γνωρίσουν τα αέρια του θερμοκηπίου και το ρόλο τους στην αύξηση της παγκόσμιας θερμοκρασίας του πλανήτη. |
Τίτλος «Το φαινόμενο του θερμοκηπίου» |
·
Το Κλίμα της Γης και το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου ·
https://www.youtube.com/watch?v=0k6DxK7T_B4 ·
Υπερθέρμανση του πλανήτη ·
https://www.youtube.com/watch?v=gN0Lu4D0MfM&feature=youtu.be ·
Τα παιδιά θα κάνουν ένα πείραμα σχετικά με το φαινόμενο του θερμοκηπίου. |
·
Να γνωρίσουν πώς και με ποιους τρόπους η αλλαγή του κλίματος επηρεάζει τη βιοποικιλότητα, την αλιεία, την υγεία, την κοινωνία και την οικονομία. ·
Να συνειδητοποιήσουν πώς οι καθημερινές μας συνήθειες επηρεάζουν την κλιματική αλλαγή. ·
Να συνδέσουν την σπάταλη ενέργειας και νερού στην καθημερινή ζωή με το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής. |
Τίτλος «Επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής» |
·
Συλλογή στοιχείων για σπάταλη νερού και ενέργειας στο χώρο του σχολείου και του σπιτιού. |
·
Να προτείνουν δικά τους μέτρα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής σε πανελλήνιο αλλά και σε τοπικό επίπεδο τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι. ·
Να ενθαρρύνουμε
τους μαθητές να εξοικονομούν ενέργεια και με αυτό τον τρόπο να βοηθήσουν στην μείωση των κλιματικών αλλαγών ·
Να συνειδητοποιήσουν την σημασία της εξοικονόμησης ενέργειας. |
Τίτλος
|
Συμβουλές για το σπίτι https://climate.ec.europa.eu/citizens/climate-tips/tips-your-home_el
Εξοικονόμηση νερού https://climate.ec.europa.eu/citizens/climate-tips/save-water_el Σκεφτείτε προτού οδηγήσετε https://climate.ec.europa.eu/citizens/climate-tips/think-you-drive_el Έξυπνες αγορές https://climate.ec.europa.eu/citizens/climate-tips/adapt-your-shopping-and-eating-habits_el Επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση https://climate.ec.europa.eu/citizens/climate-tips/reuse-and-recycle_el ·
Κατασκευή αφίσας σχετικά με την εξοικονόμηση ενέργειας. |
·
Αξιολόγηση προγράμματος ·
Παρουσίαση δράσεων και συμπερασμάτων στο σχολείο και την τοπική κοινωνία. ·
Ευαισθητοποίηση του κοινού. |
Τίτλος «Ο κόσμος ενώνεται για δράση για το κλίμα» |
·
Παρουσίαση των συμπερασμάτων μέσα από κατασκευή αφίσας. ·
Συγγραφή άρθρου και δημοσίευσή του σε μια τοπική εφημερίδα. |
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου