Πατήστε στην εικόνα για να δείτε ένα βίντεο (click on the photo to see a video)
Το περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Περπατώ-πεζοπορώ
τον χαμένο θησαυρό ψάχνω για να βρω» ολοκλήρωσε η έκτη τάξη του σχολείου μας με
την συμμετοχή της στο διήμερο πρόγραμμα που εκπονεί το Κέντρο Περιβαλλοντικής
Εκπαίδευσης Παρανεστίου, «Σκασιαρχείο στη φύση».
Το διήμερο ξεκίνησε με το μοναδικής ομορφιάς
ταξίδι με το τρένο από την Ξάνθη μέχρι
το Παρανέστι. Μία διαδρομή παραποτάμια, στο μεγαλύτερο μέρος της, δίπλα στον
Νέστο, με πλούσια βλάστηση. Τα παιδιά,
αρκετά aπ’ αυτά
μετακινήθηκαν πρώτη φορά με τρένο, απόλαυσαν την σύντομη αυτή εμπειρία, που
μοιραστήκαμε με το 1ο Δημ. Σχ. Ξάνθης, μιας και συνταξιδεύαμε για
τον ίδιο προορισμό και το ίδιο πρόγραμμα.
Φτάνοντας, με λεωφορείο του οικείου Δήμου,
πολύ σημαντική η συμβολή του, φτάσαμε στον οικισμό του Μεσοχωρίου, οικισμός με
σπιτάκια που φιλοξενούσαν τους υπαλλήλους της ΔΕΗ, που έφτιαχναν το φράγμα του
Θησαυρού και παραχωρήθηκε στο ΚΠΕ για να καλύψει τις ανάγκες φιλοξενίας.
Εκεί μας υποδέχτηκαν τα μέλη του ΚΠΕ, ο κ.
Δημήτρης και ο κ. Γιώργος και ξεκίνησε η τακτοποίηση – εγκατάστασή μας, με
εξοπλισμό που μας παραχώρησαν για το διήμερο, σκηνές και εξοπλισμό ύπνου
(υπνόσακο – υπόστρωμα).
Όλες οι δράσεις του προγράμματος ήταν
συνυφασμένες με υπαίθριο περιβάλλον την εξοικείωση με αυτό ,την φιλική
συνύπαρξη με σεβασμό και προστασία και βέβαια γνωρίζοντας το.
Οι εγκαταστάσεις διέθεταν χώρο για μαγείρεμα
το οποίο ανέλαβαν τα ίδια τα παιδιά. Χωριστήκαμε σε ομάδες και η κάθε μία
ανέλαβε μέρος των εργασιών ώστε να ολοκληρωθεί το γεύμα, αναδεικνύοντας την
ομαδικότητα, την συνεργατικότητα, την εμπιστοσύνη, την ατομική και κοινωνική
υπευθυνότητα, βασικά εργαλεία τόσο για τις διαπροσωπικές σχέσεις, όσο και για
δράσεις που έχουν περιβαλλοντική αναφορά.
Και επειδή η περιπέτεια, σ΄ ένα ασφαλές
περιβάλλον είναι ζητούμενο, το παιχνίδι του χαμένου θησαυρού, “orienteering”,ήταν η απογευματινή μας δράση στον οικισμό,
ανακαλύπτοντας τον ίδιο τον οικισμό από την μία και γνωρίζοντας την
βιοποικιλότητα από την άλλη, το γνωστικό αντικείμενο η χλωρίδα της
Παρανέστιας γης, με παιχνιώδη και
περιπετειώδη τρόπο (μια μπόρα καθυστέρησε λίγο την έναρξη).
Πριν να νυχτώσει, όλοι μαζί μαζέψαμε ξύλα και
ανάψαμε μια φωτιά, όπου ετοιμάσαμε το βραδινό μας και απολαύσαμε στιγμές
χαλάρωσης και παιχνιδιού γύρω από την φωτιά.
Οι δραστηριότητες της επόμενης μέρας, μετά την
προετοιμασία του πρωινού, σύμφωνα με το μοντέλο της συνυπευθυνότητας, και το
ξεστήσιμο των σκηνών, συνεχίστηκε με μία πεζοπορία από τον οικισμό με ενδιάμεση
στάση στον Φορέα Διαχείρισης της οροσειράς της Ροδόπης, όπου ξεναγηθήκαμε και
γνωρίσαμε την πανίδα της περιοχής.
Η πεζοπορία στο παραποτάμιο μονοπάτι έγινε με
την υποστήριξη της κ. Ζωής, μέλος του
ΚΠΕ, που με την συνδρομή και την καθοδήγησή της το περπάτημα μεταμορφώθηκε σε
περιπέτεια όπου αφήσαμε την φαντασία να μας οδηγήσει, ανακαλύψαμε με τις
αισθήσεις μας πρωτόγνωρα πράγματα, κατάφερε να μας εξάψει την φαντασία
αποκαλύπτοντας μας την ικανότητα να
παρατηρούμε τον μικρό και μεγάλο κόσμο δίπλα μας. Στο τέλος του μονoπατιού μας περίμενε το λεωφορείο της επιστροφής
που μοιραστήκαμε με το 1ο Δημ.Σχ. Ξάνθης.
«Σκασιαρχείο στη φύση,
μοναδική εμπειρία»
Εμπειρία ζωής για
μικρούς και μεγάλους γιατί η φύση είναι σχολείο ανοιχτό και με προκλήσεις που
όλοι οφείλουν να αντιμετωπίσουν.
Η φύση είναι ένα δια
βίου σχολείο.
Τσιλιμή Δήμητρα, εκπαιδευτικός
ΠΕ11
Δήμητρα είσαι καταπληκτική!!!Το άρθρο σου με μάγεψε!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή